Lördag

Vaknar lördag morgon i soliga San Francisco och börjar dagen med en pizza till frukost, awesome.

Går tillbaka till hotellet och ber dem på hotellet hämta vår lilla pärla och sen fortsätter vi till Pier 39.
Vi bestämmer oss för att ta en tur på 2 timmar med en Cabel Car där vi fick se alla kända sevärdigheter som bara måste ses när man är i San Francisco. 



Bästa sättet att få se alla dessa sevärdigheter är med en Cabel Car och det är SÅ typiskt San Francisco.



Här har vi dem sex kända husen på rad som man ALLTID får se på film och sen har vi San Francisco i bakgrunden.

Golden Gate Bridge



Jag nämnde att det var soligt men åker man i en Cabel Car som åker fort som fan så var det iskaaaaaaallt. Som tur var fick vi filtar MEN själva turen höll i 2 timmar så det hann bli kallt och solen hann gå ner.
Fifaseeeeen vad vi frös och det värsta var när den åkte ut i freeway, det enda som fanns att göra var att ta filten över sig helt så till slut såg jag ingenting mer utav turen bara min röda filt framför mig.



Det var inte bara vi som frös utan varenda en på bussen, även killen bakom oss haha kolla hur han har lagt filten över sig. Då förstår ni hur kallt det var va?

När vi väl var på fots igen tog vi en promenad vid alla pierer och bara gick runt och kikade. Fanns en del shopping och roliga saker att se.





Här har vi en snubbe som har klätt ut sig och det var bara utav glas, rätt fräckt.

Köpte 3 tavlor för bara 10 dollar och dem var riktigt snygga, ska ta kort på dem när min  kamera funkar igen. (Inne på lagning)

Efter att ha gått runt en stund blev Elin och Zulle nödiga så vi stannade till vid en mexikansk restaurang för att låna toaletten men det slutade med att vi stannade kvar och käkade där.
Dem hade riktigt riktigt god mat och det var bra priser, det var nog den godaste tacco tallriken jag har ätit SÅ gott!

Mätta och belåtna går vi ut i regnet och mot parkeringen där bilen står.
Sätter oss i bilen men vet inte vart vi ska ta vägen och inte tillbaka till hotellet vill vi inte.
Så vi bestämmer oss att bara åka runt och se vart vi hamnar så vi kör och kör och ser hela SF. Vi åker fel flera gånger och hamnar så långt bort från stan man kan komma men det var så kul och till slut bestämmer vi oss för att ta oss till Golden Gate Bridge så vi tar fram GPS:en men vi vet inte vart vi är så vi stannar till och frågar några ungdomar med skämtdialekt på engelska; `Scuusmeee scuuusmeee (Excuse) where are we?`
Dem skrattar till lite lätt samtidigt som dem kollar på varandra och samtidigt som vi flabbar ihjäl svarar dem; `Where you are?`
Vi svarar: `Yes, how can we get to Golden Gate Bridge`.
Dem bara ; `Oh its very far from here, sorry have to go` och sen kom deras buss och vi var tvungna att röra på oss.
VI skratta så mycket det var så kul att se deras respons och deras miner när vi veva ner rutan och sa `Scuzmee Scuzmeee` haha.

Vi kom till bron till slut och eftersom det regna ute så var det ingen ideé och stanna till och ta kort och det var mörkt och kallt så vi fortsätte vidare.
Vi bestämmer oss för att åka genom bron för att se vart vi hamnar och det var så kul.

Vi har precis kommit in i en av filerna i bron och hör massa bilar tuta som fan så jag frågar Elin; `Varför tutar alla, är det till oss?´
Och samtidigt säger Elin; `Ta fram min kamera och öppna fönstret och försök ta några fina kort`

Bilarna fortsätter tuta på som fan och jag vevar ner rutan om hopp att jag ska få dem bästa korten men dem blir bara skit. Elin din kamera suger! =))



Här har vi en bild som jag tog när vi var mitt i bron ni ser trafiken och det var flera filer.

Jag säger; `Omg jag tror fan dem tutar åt oss men varför?` Elin sitter och gapflabbar bakom ratten och säger; `Det är bara för att jag kör i 25 istället för 45/55 i amerikansk fart
Och jag och Zulle får panik och skriver VARFÖR KÖR DU SÅ SAKTA, KÖÖÖÖÖÖÖÖÖR.
Elin sitter bakom ratten och skrattar ihjäl och säger `Försök och se om du får några fina kort nu istället.`
Jag skriker tillbaka samtidigt som jag skrattar ihjäl för situation var så galen, `Jag bajjsar på dina fina kort jag vill inte dö på Golden Gate Bridge så TITTA BARA FRAM och GASA och KÖÖÖÖÖÖR.`



Kvinna du är farlig bakom ratten hahah!

Elin dör av skratt och svarar; `Men jag vill njuta medans vi kör här det är inte varje dag man åker genom Golden Gate Bridge.`

Samtidigt som vi skrattar ihjäl är vi (jag och Zulle) skiträdda hahaha för att alla bilar åker förbi sjukt fort och tutar som fan. Jag önskade att någon hade tagit kort på oss när vi åkte genom bron.

Elin sitter där och njuter i sin 25Km/h fart och jag har öppet fönster och försöker ta FINA kort åt Elin och medans Zulle sitter där bak och nästan skiter ner sig av rädsla hahahha, galna turister thats for sure!

Men vi klarade oss och tro mig det var läbbigt men det var verkligen en upplevelse, du hade rätt Elin. Tack för det så här i efterhand haha!

Så nu när jag ser bron på tv så tänker jag på vårt äventyr den natten, det var så kuuuuuul.

När vi kommer över till andra sidan av bron så stannar vi till och bara njuter av utsikten vi har framför oss, Golden Gate Bridge under natttid.
Det var riktigt vackert även fast det regnade.






Sen fortsatte äventyret till en fiskeby som vi hade hört att det skulle vara något att se och att det skulle vara riktigt fint. Men det var så mörkt ute så det var inte mycket vi fick se så vi tog oss tillbaka och genom bron igen men den här gången så åkte vi förbi i normal fart.

Till slut åkte vi tillbaka till hotellet och deckade, bilturen tog på våra krafter och klockan hade runnit iväg.




Alcatraz väntar tomorrow!




                       





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback