Fashion district

Nu ska vi iväg till Fashion district i Downtown, där hittar du alllllt och riktigt billigt. Så om ni åker till LA shoppa inte loss som vi gjorde i vanliga butiker och med höga priser. Åk istället till downtown, fashion district där finns ALLT. Skor, kläder, väskor, smycken ja allt, folk från hela världen, folk som har butiker och modefolk åker hit bara för att shoppa loss och köpa in saker till sina butiker.

Ett ställe som man inte får missa, ska ta kort och visa er. =))

Oskarsgalan

Galans finaste klänning!

Var på plats där Oskarsgalan hölls och vi fick se en hel del kändisar på röda mattan, riktigt fräckt att få se hur allt går till och vara på plats.

Berättar mer om det ikväll för nu ska jag fixa mig och vi ska iväg!

Ha en bra dag!

Oskarsgalan

Nu sticker vi iväg till Hollywood för att kolla på Oskarsgalan, berättar om gårdagen senare och om galan.

Ralphs

Nu ska vi ta bussen till Ralphs och handla fooood, vi har ingenting i kylskåpet. DÅ menar jag verkligen ingenting, vi svälter här haha men inte länge till!

Bild lånad av google.se

Inne på Ralphs har dem allllllt verkligen aaaaalllt, like it!

Kallt

Det är iskallt här i LA men som tur är så regnar det inte idag vilket är gött.
Jag och Elin köpte solkort för 7-8 veckor sen och nu hade vi 2 ggr kvar på kortet så vi kände att det hade varit skönt och bli av med det. Så vi åker in till Beverly Hills och solar en gång och efter det tog vi en soldusch, det var första gången för oss båda med soldusch. Men det var jävligt kul men fasen vad kall sprayen var man kunde knappt andas.

Ser fortfarande inget resultat men det skulle komma efter någon timma, jag hoppas inte det blir orange eller fläckigt. Det är de värsta jag vet, hoppas på det bästa.

Får vänta och se!

Bild lånad av google.se

Blir det bra så kanske man ska köra på det istället framöver när man ska göra något speciellt. Det gick väldigt fort!

Någon där ute som har vart med om dålig soldusch och förvandlats till en orange filur?

Beso

Lyckad kväll eller, jag älskar att man bara går ut utan en plan och det slutar upp med att man har skitroligt och man har alltid någonstans att gå här.

Och allt kan hända här!

Igår kväll tog vi en taxi till Hooters där vi började kvällen med mat och njöt av att sitta inne i värmen. Det var iskallt ute och det regnade sååååå mycket.

Inne på Hooters.

Det fick bli en enkel outfit, svarta stuprör, pösigt linne och röda shoes. Fick en hel del kommentarer om mina skor, älskar verkligen dem.

Väl framme i Hollywood fick taxi chaffören stanna några kvarter bort för att vägarna var avstängda pga byggnad till Oskarsgalan som hålls på söndag.
Diiiit måste vi!

Mätta och belåtna går vi ut i regnet och beger oss mot alla klubbar i Hollywood, det var blåsigt, kallt och massa regn alltså med andra ord förjävligt. Men det kändes ändå skönt att vara tillbaka i LA så njöt av allt ändå.

Walk of fame!

Jag älskar verkligen LA!

Vi får gratis inträde på ECCO, vi går in en stund men det var inget drag så vi fortsatte vidare och till slut hamnade vi på BESO. Det är Eva Longorias restaurang och klubb, så vi tänkte att det kunde vara kul att testa på det och ta en efterrätt och sen fortsätta vidare till klubben en våning upp.

Men det blev inte som planerat, vi kommer in och det visar sig att köket är stängt men baren öppen vilket inte var helt fel.
Vi sätter oss vid baren och beställer en varsin drink och när vi ska betala så säger bartendern behåll kortet vill bara se ditt svenska ID, dem tyckte det var intressant att se hur det såg ut.
Maten och drinkarna är väldigt dyra där så det var inte helt fel med gratis drinkar. Killarna som jobbade i baren var skitroliga och sköna så där satt vi hela kvällen och tjata och dem bjöd på allt vi ville ha, champange, cocktails, öl, vin ja vad vi än ville dricka hela kvällen.

När vi kommer tillbaka från toan så presenterar chefen sig för oss och så snackar vi lite med honom och han ber oss stanna där hur länge vi vill även fast dem stängde 02.00. Och även ber oss komma tillbaka nästa dag för att testa deras mat på restaurangen. Så det är vår plan idag, åka in till Hollywood och äta mat där och sen fortsätta kvällen på någon klubb i Hollywood eller Sunset.

Medans vi var där så lärde vi känna chefen, killarna i baren, folk som jobbade i köket, dj:n och även vakten vilket är super, allt handlar om kontaker här i LA.

När vi kommer ut så har det slutat regna och det är inte så värst kallt längre så vi går en sväng och hittar en pizzeria öppen och sätter oss och käkar innan hemfärd.

Kvällen var väldigt lyckad, vi hade jävligt kul!

Love to Hollywood!

Faaan gissa vad som hände? Jag tappade min kamera i backen så den gick sönder så nu måste jag köpa en ny, så typiskt mig. Det är tredje gången det händer, fy!

Hollywood

Nu sticker vi iväg till Hollywood för att äta och sen får vi se vad som händer, kanske går ut på någon klubb eller så får vi se hur det slutar. Det bästa med LA är att man bara går ut utan en plan men det slutar alltid upp att man träffar roligt folk eller hittar något på vägen som vi bara känner; JA men dit går vi!

Vi får se hur kvällen slutar upp, berättar om det imorgon =))

Ett minus med kvällen är att det spöregnar ute!

Trevlig kväll på er!

BACK

Back in LA känns sjukt bra, älskar det här stället.

Resan gick bra och det gick rätt fort så det var gött. Nu ska jag ta och decka hörs imorrn bitti!

Natti Natti

Hula Hula

Tog en sista promenad längst stranden och ett sista dopp i havet, vattnet är riktigt varmt och skönt här.

Efter stranden rusade vi hem för att duscha och göra oss iordning inför kvällen.
Klockan 16.00 tog vi bussen till en annan del av ön med massa andra turister. Där fick vi se olika shower, hula hula dans, stoooor matbuffé. Ni hade sett våra tallrikar haha, killen mittemot fick en chock och var bara tvungen att kommentera det. `I didn´t know that swedish girls eat so much`

Dem som uppträdde och dansade var sjuuukt duktiga, filmade en del så ska försöka få upp det här på bloggen.

Fortsättning följeeeer och massa bilder kommer upp senare.

Nu ska vi ta en taxi till flygplatsen och sen väntar en 6-7 timmars resa back to LA.

C yaaa!

Jag.....

JAG ÄR LYCKLIG!

North Shore

Idag vaknade vi tidigt riktigt tidigt, vi gick upp och käkade frukost och därefter gick vi till buss stationen. Klockan var nog runt 9 på morgonen och där stod vi och väntade på bussen som skulle ta oss till North Shore. Det tog oss 2 hela timmar tills vi kom fram i North Shore. När vi väl var framme så fortsatte vi åka förbi alla stränder för att se om det fanns någon finare men till slut åkte vi lite väl långt så vi hoppade av bussen och hamnade istället på en Resort.

Vi passade på att låna toaletten och samtidigt fråga om vilken strand som var finast i North Shore och var alla surfare höll hus.

Vilket var Sunset beach, så han kör oss ner till busshållplatsen med deras golfbil, fan vad vi skrattade.
Grejjen var att det var inte ens långt till busshållsplatsen och VI visste vart vi skulle vänta på bussen. Men skjuts skadar aldrig och inte med en golfbil, det var skitskojj.

Vi hoppar av 2 min från Sunset beach för att äta, allt började lungt och maten var god. Tills jag får syn på en lös hund som springer runt och till alla som sitter och käkar.
Jag och Zulle har världens fobi för hundar så vi rusar in och blir kvar där ett tag tills vi listar ut vem ägaren är. Och det är en dryg tjej, Zulle säger till henne att koppla hunden, och hon svara; `What that for, we are outside`

Det är det värsta jag vet, när man släpper ut sin hund lös och ska tro att alla tycker om hundar och inte är rädda för hundar. Eller när ägaren säger: `Men han är inte farlig`

Hon tog tag i sin hund och släppte in han i bilen med öppet fönster, så hunden hoppade ut hela tiden. Så jag och Zulle sprang in och ut och till sluuuuut hämtade hon sitt koppel och kopplade fast hunden, great efter hundra år när maten var kall.

När vi väl sitter och käkar och tror att allt är lungt kommer en anna vit hund springandes lös mellan borden och jag och Zulle kutar in igen haha fy.

Vi tar vårt pick och pack och sticker iväg till stranden ingen ideé och sitta och käka där. Väl framme vid stranden ser vi massvis med lösa hundar omg wrong place for us.
Så vi fortsätter till nästa strand och där var det någorlunda okej, fanns en hund som var lös.

Så där spenderade vi resten av dagen, solade och badade och kollade in alla surfare. OMG fattar inte att dem kan surfa på dem vågorna, shit vilka stora vågor det var har aldrig sett något liknande.

Jag och Elin badade bara i början för att det var så stora vågor och ström i vattnet. Jag var på väg ut och då kom en stor våg bakom mig som jag inte såg. Jag flög med den fram till land, shit vilken kraft den hade. Men det var lite kul jag fick gratis skjuts fram till land slapp gå hela biten haha.

Här får ni se lite bilder så ni hänger med vad jag snackar om. =))

Ser det inte helt underbart ut?

Jag vill inte hem till kylaaaan!

Pearl Harbor

Vi tog bussen från Downtown till Pearl Harbor, tog oss ungefär 1 timma. Men man kände inte av det för att det var så kul att bara sitta och kolla ut allt vi passerade förbi.

Väl framme var man tvungen att checka in väskorna, man fick endast ha med sig kamera  och plånbok. Och därefter var det bara att sätta igång och kolla runt på alla museum och gå in i alla stora fartyg och båtar.

Det var hur kul som helst, inne i fartygen fick man se hur dem levde och hur dem bodde, var dem åt och gick på toa. Det var sååå litet och trångt, jag fattar inte att dem klarade av det, som ni ser på kortet nedan så sov dem 18 personer i det lilla rummet.

Åker ni hit så ska ni absolut åka dit och ta en titt, det är ett måste!'

Här kommer lite bilder från Pearl Harbor rundan, titta och njut!

Honolulu - Pearl Harbor

Pearl Harbor

Nu sticker vi iväg för att se Pearl Harbor här i Honolulu. Det ska bli gryyyyymt spännande.

Berättar mer om det sen!!

Hawaii- Honolulu

Hörde att det var iskaaaallt hemma runt minus 18, shit säger jag bara. Jag vill inte hem till kylan iallfall, hoppas att det blir lite varmare tills jag kommer hem.

Just nu är Hawaii perfek det är riktigt varmt och skönt, så jag trivs som fiskarna i havet.

Stranden är sååååå fiiiin, turkost vatten och vit strand. Det är sååååå fiiiint!

Grammys Awards 2011

Det var inte många som hade fina outfits i år på Grammy Awards. Men det var en som jag tyckte var väldigt fin, take a look!

Är den inte underbar?

Vi hade stora planer för Grammy, en kompis till oss som bor i LA och jobbar med Grammys. Han jobbar med goodiebagsen så han har en hel del kontakter.
Han skulle försöka fixa in oss på efterfesten och han försökte och försökte men fasen det gick inte. Det var för kort tid inpå festen, ATTANS!

Men vi drog dit iallfall och vi fick se Lady Gaga hon är verkligen speciell med alla hennes outfits.

Här har vi Lady Gaga, hon i svart.

Sen en annan kändis vi stötte på när vi var i Redeo Drive var Janelle Monae, grymt. Men det roliga var att vi inte visste vem hon var när vi såg henne, vi kollade mer på hennes stil. Hon hade grym stil och såg väldigt fräck ut, sen när jag såg korten på msn.se så fick jag syn på henne. Synd att vi inte fråga om vi fick ta kort med henne för att hon gick förbi oss, attans. Yeah Yeah next time!

31 December - Nyår - Vegas

Wow var ska jag börja?

Meningen var att vi skulle träffa tjejerna klockan 8 på morgonen utanför AVIS och hämta bilen och skriva under papper osv. MEN vi tre är helt otroliga när det gäller att passa tider, det är något med LA för att i Sverige är jag alltid i tid.

Vi blev sena som vanligt, vi tar buss 20 och den är så långsam, den stannar vid var tredje kvarter om inte oftare. I vanliga fall tar vår bussresa 30-40 min men med buss 20 tar det dubbelt så lång tid och jag skojjar inte. Den förstör ens nerver, så medans vi sitter på bussen så är alla tre gött irriterade på att vi är sena och inte kunde hålla ännu en tid. Någon slänger ur en kommentar som:
`Varför tog vi den här bussen och inte den vanliga`med irriterad röst. Den andra säger ´fan vi borde ha gått ut tidigare, nu är vi sena som vanligt`med irriterad röst. Den tredje säger ´Det är lungt dem kan ändå inte åka iväg till Vegas utan oss för att du måste skriva under Elin`med retsam röst.

Väl framme träffar vi dem andra tjejerna och ber om ursäkt för att vi blev sena och skrattar bort det som vanligt.
Väl på plats gick allt smidigt undan och vi fick våra nycklar till bilen och även 2 cd skivor som vi kunde lyssna på vägen, resan var räddad.

Alla var på bra humör och redo för VEGAS och otroligt nervösa över Elin och Ness som skulle köra dit men det gick riktigt bra, thank god.

Vi startade vår resa med att stanna till vid Beverly Hills och köpa snacks och dricka så att vi skulle klara oss under resan. Och därefter var vi på väg mot Vegaaaaaaaas för att fira nyår.

Här har ni oss alla i bilen, det är vi tre från Sverige och sen två systrar från Schweiz och en belgisk tjej. Det roligaste med hela vistelsen i USA det är att man får vänner över hela världen.

Efter 4-5 timmar var vi äntligen framme i Vegas, men vi får en chock över att det var så KALLT. Våra tankar går till hur vi ska kunna ha på oss klänningar och vara ute i kylan utan att frysa ihjäl.

Vi checkar in på Monte Carlo vilket är ett extremt stooort hotell och riktigt fint. Väl framme i rummet slänger vi av oss våra väskor och åker ner för att äta och shoppa skor, strumpbyxor, dricka, smink och klänning.

Det var så jävla coolt man åkte TÅG mellan hotellen, det var som en fantasivärld.

Efter att vi hade hittat våra skor osv. så var kvällen räddad, nu hade vi allt vi behövde. Vi åkte tillbaka till hotellet och gjorde oss iordning inför kvällen - nyårskvällen.

(Ness)

När hissdörren öppnas möts vi av glada, energirika och finklädda människor som är där för att fira in det nya året. Fan vad skön känsla det var, om det är någon gång ni ska åka till Vegas då är det under nyårdagen/kvällen.

Nyåret rings in tillsammans med Coldplay, Beyonce och Jay Z. Nästan i alla fall. Vi står ute på gatan, utanför hotellet där konserten hålls och ser på storbildsskärmen. Vi befinner oss i Las Vegas omringade av galna människor och sjuuuuukt mycket folk. Alla trängs och är klistrade intill varandra helt galet mycket folk men så jävla skönt att befinna sig i Vegas och fira nyår. That´s life!

Vi fortsätter vidare mot Studio54 där vi dansar hela kvällen tills det stänger - perfekt avslut på 2010.
Måste nog säga att 2010 har varit mitt bästa år någonsin, har gjort och sett och utvecklats så mycket under det året. Hoppas på att 2011 blir ännu bättre!!

Minne för livet!

Hoppas ni hade en toppen kväll!

GOTT NYTT ÅR!

Guess what?

Idag efter skolan så gick vi och käkade på det vanliga japanska stället, så gott. När vi hade ätit klart så planerade vi för att dra vidare till Redeo Drive i Beverly hills och windows shoppa.

För er som inte vet, så är det en känd gata i LA där alla märkesbutiker finns på en och samma gata. Allt från Chanel till Prada och det är här alla kändisar och rika brukar shoppa.

På väg till bussen träffade vi på Michael, WieWie och Sandro dem var också påväg till Redeo drive. Så vi åkte dit tillsammans och kikade runt i Beverly hills och sen gick vi in till ett supermysigt café och åt glass. När vi kommer ut ser vi massa människor stå utanför en butik tvärs över gatan och tar massa kort. Då visste vi att det var en kändis men vem det var hade vi ingen aning om.

Michael är så kändiskåt så att det finns inte, trodde att jag var den värsta. But no no i have found my soulmate now!

Han är så rolig han sprang över gatan och över buskarna bara för att inte missa kändisen, fan vad vi skrattade åt det.

När vi väl hade kommit över gatan så knödde vi oss fram lite smidigt för att kunna se vem det var som var inne i butiken. Och det visade sig vara den här mannen.

Bild får inte kopieras utan lov!

Känner alla igen han?

Det var så himla kul att träffa på honom, han kom ut ur butiken och sa `Hello` och fortsatte sin väg. Folk knödde så himla mycket när han kom ut så jag höll på och ramla baklänges haha det hade varit något om jag gjorde det. En liten show!

Nu ska jag och tjejerna kila iväg till West Hollywood.