17 december


Imorse gick Elin ut på egen hand för att se om hon kunde hitta något tränings ställe men det gjorde hon dock inte. Istället såg hon att det var gudstjänst klockan 10 så vi fixade oss fort och gick till kyrkan som ligger intill hotellet.
Väl framme vid kyrkan ser vi att folk är jättefint klädda med kostym och slips och hela köret, då kände man sig lite felklädd.
När vi närmar oss och kommer in i kyrkan så står en man med kamera och tar kort på alla gäster och en annan som står intill ett bord och ber alla gäster skriva upp sig. Då tänkte jag what a heck är det här för gudstjänst.

När vi väl står där vilsna och vet inte riktigt vad vi har gett oss in på ber mannen oss skriva upp oss på listan. Zulle tar pennan och skriver upp sig samtidigt som det kommer fram en äldre dam till mig och frågar mig ` Are u a friend to Clara?`

Jag kollade vilset på Elin och Zulle och börjar skratta, och svarar damen `Clara? hmm no i dont know here?
Så jag vänder mig om och säger till Elin vem är Clara vad menar hon är det ingen gudstjänst? Så vi börjar skratta och får våra skrattanfall, sen frågar jag damen men är det ingen gudstjänst?

Hon svarar `oh no not today, today its funeral` Jag bara funeral? Jag visste vad det betydde men jag ville inte tro att det var det hon sa. Så jag frågar henne `is it okej if we stay`Hon bara ´yes sure of course, but its funeral´. Så jag säger hallo tjejer jag tror det är begravning, fortfarande ville jag inte tro att det var begravning. Så jag kollade in i kyrkans stora sal och där ser jag två män och en kista som var öppen, omg ville svimma. Har aldrig sett något sånt förut så jag bara shit tjejer det är begravning kistan ligger öppen där inne. Vi måste sticka ut härifrån fort, så i panik och skrattanfall går vi ut och tackar för oss och sticker iväg.

Väl ute i regnet säger Zulle ´jag måste in igen och ta bort mitt namn jag skrev upp mig på listan´. Vi faller i skratt och kan inte fatta vad vi just har varit med om.
Efter att ha sett kistan så ville inte jag gå in där igen så Zulle gick in fort och strök sitt namn. 

På vägen till busshållplatsen skrattade vi ihjäl oss och kunde inte fatta vad vi just hade varit med om, det är så typiskt oss. Våra äventyr blir bara sjukare och sjukare inget blir som planerat, men jag gillar det.

Sen tog vi bussen till Koreatown för att hitta ett träningsställe vilket vi gjorde. Vi hittade Fitness 24, Elin skrev in sig och NÄSTAN jag med. Men sen tänkte jag tillbaka på mitt senaste träningskort som jag bara utnyttjade 2 ggr på 6 månader, not okej. Så jag skulle sova över saken men nej det blir inget för min del.

Roberto som jobbar där visade oss runt och berättade om allt och sen gick vi till kontoret där Elin skulle få skriva in sig. Medans Elin skriver in sig frågar han oss vad vi har för planer inför kvällen och då svarar jag: We are going to a strippklubb. 
 Jag tänkte inte på att det är samma ord på engelska utan trodde att jag sa strippklubb på svenska och att han inte skulle förstå. Ni skulle sett hans reaktion och ni skulle sett min reaktion när jag insåg min tabbe. Vi satt och garvade i en kvart.
Varför lyckas jag alltid med något sånt här.  

Jaja ett gott skratt fick vi iallfall, thats for sure!

Efter det gick vi vidare i regnet till Radioshak där vi till slut köpte våra datorer. Jag hade ingen plan på att köpa en dator här men vi fick ett riktigt bra pris och dessutom så är det mycket lättare att ha kontakt med alla hemma i Sverige.
Eftersom vi köpte 3 datorer så fick vi datorväskor typ på köpet - 5 dollar pejjade vi för väskan, billigt!
Dem hade bara en data hemma i butiken så jag fick med mig den så fick Elin och Zulle sina dagen efter.
När jag väl får min dator i påsen och jag får syn på påsen skrattar vi ihjäl oss, påsen var enorm. Som en tomtesäck om inte större så vi skrattar ihjäl oss och hur fan skulle jag få hem den och inte fick jag någon hjälp av mina kära vänner. 

Efter en crazy dag var vi hur hungriga som helst så vi hamnade på en japansk restaurang. Men inte vare gott men men food var det iallafall.

Efter det tog vi bussen och stack hemåt, regn och iskallt var det.


Slutar inlägget med att det var en jävligt rolig dag!



                                           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback