16 december

Ojoj den här dagen blev verkligen inte som vi hade planerat. Vår plan var att ta bussen till Venice beach men hamnade istället på helt fel ända och helt fel ställe, omg.


Vår plan var att ta buss 210 och när vi skulle få syn på skylten Venice skulle vi hoppa av och ta nästa buss mot Venice. Men istället satt vi på bussen och tänkte på något helt annat och jag hoppades, förväntade och litade starkt på att mina vänner höll koll på när vi skulle av.

Men istället tänkte dem exakt som mig så vi förlitade oss på varandra så istället åkte vi förbi skylten och åkte förbi lite väl långt. Och då kunde vi inte hoppa av för att det var riktigt äckliga ghetto ställen som vi åkte förbi. Så hade vi gått av där så hade vi  for sure blivit rånade och nerslagna på sekunden, så vi satt lite panikslagna på bussen och undrade vad vi skulle göra och vart vi skulle hoppa av.
 
Vi väntade in nästa ställe och hoppades att det skulle komma något finare och tryggare ställe men forget that det blev bara värre och värre. Och uddare personer klev in på bussen, vi var så panikslagna eller förlåt jag och Zulle men inte Elin hon satt där och sa `Vad är ni rädda för`.
Jag bara Elin kolla ut eller kolla runt i bussen så vet du svaret.

Vi satt och väntade på bättre tider haha men det kom inget bättre så vi satt och flabbade ihjäl oss istället på bussen för att paniken smög in sakta men säkert. Varför ska vi alltid få såna skrattanfall vid fel tid och plats.


Måste säga att bussturen var ett riktigt äventyr, ena människan efter den andra var konstigare och sjukare. Ena satt och käka marijana godis och en annan kom och satte sig intill mig och började snacka med sig själv och en annan fick konstiga attacker. Så jag bara tjejer kan jag få sitta emellan er får jag plats?


Till slut skärpte vi oss och hoppade av bussen och som tur så hamnade vi på Redondo galleria, ett stort shoppingcenter. Där var det tryggt så vi höll oss där ett bra tag.


Vi gick runt och kikade i alla butiker och käkade mat på Jonny rockets igen, så gott!


När vi kollade ut så såg vi att det hade hunnit bli mörkt så vi började skynda oss ut men vi visste inte vart vi skulle ta bussen någonstans. Som tur var fick vi syn på en polis inne i gallerian så vi frågade vart vi skulle ta bussen ifrån.

Han frågade vart vi skulle och när vi sa Wilshire fick han en chock. Han bara ´´Girls what are u doing here its a looong way to Wilshire and its dark´.


Så han ringde sin kollega som följde oss ut till busshållplatsen, vi hade aldrig hittat dit utan hans hjälp. Ett av flera anledningar varför jag bara ÄLSKAR det här landet, folk är så öppna och hjälpsamma. Det tog oss nästan 2 timmar tills vi kom hem men det gjorde inget så länge vi kom hem tryggt haha.


Ett äventyr att minnas, hoppas bara att det var första och sista gången!


Dagens lärdom - följ skyltarna på egen hand!




                                           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback