Maria Nila

Behöver du volym i håret?

Då ska du absolut testa den här gelé krämen, den är helt underbar.
I början av hösten när jag slinga mitt hår, så rekommenderade min frisör den här gelén till mig pga jag jämt fönar/plattar mitt hår.
Min första tanke var, gelé? Blir det inte äckligt slickat på ett konstigt sätt och kommer inte håret se fett ut?

Men jag köpte den, det är jue sjukt roligt att testa något nytt.
På förpackningen så står det att man ska använda den på handdukstorkat hår, och det gjorde jag första gången. Men tyckte inte om det, för jag brukar alltid föna håret och sen därefter platta direkt. Det blev bara fel att ha i gelén då!

Så jag la undan den och använde den inte på några veckor tills en dag det var dåligt väder med regn och fukt ute. Och mitt hår är superkänsligt mot regn och speciellt fukt, håret förvandlas till rena affrot.

Så tog och testade gelén på plattat hår, la lite granna på handen och gnugga på längderna. Och voilá det blev skitsnyggt och vilken volym! Och spraya en massa så får du beach-looken i håret, lite ruffsigt.
Sen dess har jag använt den konstant, den är verkligen skitbra och riktigt dryg. Har haft den sen slutet av augusti fram till nu i maj, och nu börjar den ta slut.

Så här står det på förpackningens baksida:

En fönkräm som ger lyft från hårbotten samt gör håret blankt utan att håret tyngs ner eller blir fett. Motverkar frizz.
Appliceras på handdukstorkat hår före föning
.

Och på förpackningens framsida står det:

Maria Nila - Root Boost
Blow dry creme
Soft








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback