Chanel Cruise 2010 - Fashion Show


Jag älskar allt som har med ordet Chanel att göra! Har sagt det tusentals gånger till alla jag känner och säger det igen, EN dag så ska jag på en Chanel fashion show och sitta front row och dessutom byta en, två meningar med den legendariska Karl Lagerfeld.


Hittade den här lilla spalten på google och kunde inte ha förklarat det bättre själv.
Så läs och njut och kolla på en liten, liten del av showen.

Venice, the city that Coco Chanel fell in love with when she visited it 1919. This romantic city was two weeks ago the stage for the new Chanel Cruise 09/10 collection. The show was on Lido Beach where models walked on their bare feet on a wooden catwalk. The collection is called to be poetic, misterious and a refection of understated seaside glamour. I think that the collection doesn't need to be explained, you just have to see it and judge yourself. I will post the women's en the men's collection in a separated post.   ( text lånad av google.se )


Här satte jag ihop dem finaste och mina allra favoriter från showen. Så stilrent och sofistikerad, därför älskar jag CHANEL.

Men denna show var en utav dem bästa!





Vill ni se fler bilder av showen kika här:

http://www.zimbio.com/pictures/Ng7CsZ4stNX/Chanel+Cruise+2010+Fashion+Show/yy9hlHFT0nX



Skrapade även lite fakta för er som kanske inte vet vem Karl Lagerfeld är! Varseeegoda!

Karl Lagerfeld
, född Karl Otto Lagerfeldt 10 september 1933 i Hamburg av en tysk mor och en svensk far, är en världskänd modeskapare. Lagerfeld tog över Chanels modehus tolv år efter Coco Chanels död, och har skött det under de två senaste decennierna. 2004 designade Lagerfeld en kollektion med kläder till H&M. I September 2007 lanseras en av hans nya kollektioner i Sverige med varumärket K Karl Lagerfeld. Karls tillträde innebar en nystart för Chanel, då han använde sig av Chanels svart/vita signum med innovativa modifikationer.

Karl Lagerfeld är för närvarande bosatt i Paris, vid det eminenta residenset som ligger i det sjunde arrondissemanget. Fastigheten beräknas vara värd över 1 miljard svenska kronor.

Text lånad av: Wikipedia

Hoppas ni fick lite mer hum vem han är och vad han har gjort och håller på och gör.!



Ååå I love CHANEL, en dag en vacker dag så kommer jag sitta på front row och kolla in hans fashion show. Thats one of my dreams!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback