Acne problem?


Jag har haft problemhy sen säkert 5 år tillbaka om inte mer. Med finnar, acne, blemmor,talgkörtlar, oljig hy, massvis med porer, ja i stort sett allt.

Men förra året vid den här tiden var det absolut som värst, visste inte vart jag skulle ta vägen. Dessutom var vi utomlands, och det var såååå varmt ute. Men hade ändå foundation och hela köret på, bara för att man såg min acne från flygstolen.
Röda märken från acnen överallt och för att försöka dölja det så tänkte jag att solarium skulle dämpa det lite. Och om jag skulle bli brun skulle inte det röda synas så mycket. Men det hjälpte inte mycket såg nästan värre ut.

När jag kom hem från semestern tog jag kontakt med min läkare så att han skulle få ta en titt på min acne. Och han skrev ut Tentralysal, det är tabletter mot acne för er som inte vet vad det är.
Tog två tabletter/dagen i 10 dagar och sen därefter 1 tablett/dagen tills asken tog slut. Och det var 100 tabletter i. Innan han skrev ut det så varna läkaren mig om att Tentralysal är en väldigt seg process och det tar tid tills man ser en skillnad.
Men jag var så desperat efter att ha något mot min acne så jag började med den. Men kan nog säga att det inte hjälpte mig ett dugg. Kanske var några porer som försvann men thats it. Men sen kanske det hjälper andra väldigt mycket det vet jag inget om men tvekar nästan. Men har man rätt mycket acne så ska man nog inte ta tentralysal i första hand.

Mina tabletter tog slut i början av januari men sen gick jag aldrig till läkaren igen för att han  skulle skriva ut ett nytt recept utan jag sköt upp det hela tiden. Sen den 14 januari åkte jag iväg till New york och var borta i 8 dagar och när jag var tillbaka. Var jag i samma sits, sköt upp det hela tiden ; - ähh går dit imorrn!!

Tiden gick och min hy började få acne attack som aldrig förr och massvis med porer m.m Och nu var våren på väg så ville inte ta tentralysal igen för att man får inte vistas i solen. Så kände inte att det var någon ideé.

Början av mars fick jag nog och gick till doktorn och han frågade om jag ville fortsätta med Tentralysal eller om jag ville testa något nytt som hade kommit ut för inte så länge sen. Och det var inga tabletter utan en gele!
Perfekt tänkte jag men sen blev jag väldigt skeptisk med detsamma. En gelé? ska en gele hjälpa min hy? Never tänkte jag!
Jag har testat alllllt som går att testa när det gäller rengöringskrämer och alla slags krämer. Så tänkte att det var ännu en kass kräm.

Men jag tog den och gav den en chans för jag hade inget val kände jag. Den heter Duac och kostar 165kr om jag minns rätt. Det är inget receptfritt så man får be sin doktor skriva ut ett recept på den.

Men den är så jääääääävlaaaa braaaaa, jag såg skillnad efter första natten. Kan ni fatta det? och då överdriver jag inte!

På förpackningen så står det att man endast ska lägga där man har utslag från acne m.m men jag tog lite över hela ansiktet, som om det vore en vanlig ansiktskräm. Men inte alls mycket för annars blir man väldigt torr.

Efter en veckas användning märkte även folk från jobbet att min hy var fin och slät. HELT OTROLIGT tänkte jag, haha. Jag fin hy?
Men jo det var sant jag hade fått fin hy.

Men så fort man blir väldigt torr så ska man sluta med den ett par dagar och sen kan man fortsätta. Eller så kan man ha en bra återfuktande kräm och fortsätta som vanligt.

Sen började även syrran använda den och sen rekommenderade jag även en kompis om Duac. Och även hon kallar den för mirakelkrämen. Haha och det är inte att överdriva, för den är sjukt bra och verkligen mirakel!

Så ni där hemma, har ni problem med er hy. Oavsett med vad mycket porer eller acne, talgkörtlar osv be er doktor om ett recept på DUAC och det kommer att hjälpa er. Det bästa är att den hjälper med detsamma!


Here is the mirakel, DUAC


P.s bilden är lånad från google.se

Enda biverkningen var som sagt att jag blev lite torr i ansiktet då och då. Men vad gör det om den hjälper?


Så iväg med er och testa den. Hör gärna av er sen och berätta vad ni tyckte om den!!!


Nu ska jag kila och fixa mig ska på middag klockan 19.30. Hörs innan jag åker hemifrån, och en outfit bild kommer senare upp.



Ha det bäst!



Kommentarer
Postat av: ciiz

tack detsamma :D

2010-05-20 @ 17:25:53
URL: http://ciiiiz.blogg.se/
Postat av: JL - ♥

sv; haha allt bra annars? :)

2010-05-20 @ 19:37:07
URL: http://jesseduvet.blogg.se/
Postat av: MATILDA

jo det är toppenbra ! och med dig då ? :D

2010-05-20 @ 20:11:30
URL: http://lbm.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej !

Allt bra med dig denna härliga fredag?



Om du fick välja en helt gratis grej ifrån Chique, vad skulle du välja då?

Skriv vad du önskar här:

http://moonzanna.se/2010/may/supertavling-med-chique.html#comment



så kan du vinna just det du önskar !

Lycka till !

Puss & Kram

Sanna

2010-05-21 @ 08:57:11
URL: http://moonzanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback