1 maj

Var inne och kikade på min gamla blogg så kom jag fram till 1 maj och så här lät det 1 maj 2009:

1 maj 2009
Är det inte sjukt, en månad kvar så är det juni, SOMMAR!
Klagar ej, men har det inte gått fruktansvärt fort? Nu när värmen är här och snart juni så känns det som att det nyss var sommar.
Fifan vad härligt!

Det är som att återfödas, man får tillbaka livet, glädjen och orken att göra saker. Så underbart, älskar våren och framförallt sommaren!


Nu är det bara 2 månader kvar tills min semester, ska ha 4 veckor i streck. Ska bli så underbart att åka utomlands, vi ska bila ( road trip) runt i Europa.  Har gjort det några gånger innan, finns inget bättre. Man får se och uppleva så mycket, love it! L Ä N G T A R!

Min lillebror har blivit så stor att han faktiskt tar studenten nu 5 juni, riktigt läskigt vad tiden rusar förbi. Vill ge han en speciell studentpresent, men problemet är att jag inte har en blekaste aning om vad jag ska ge han.
Så har ni några bra tips, dela gärna med er =)) ( Uppskattas))

Däremot gick jag förbi JC och såg en så söt klänning, det är en babyrosa tubklänning, med volang nertill och med vita prickar. Så fin!
Så den ska jag köpa och ha på brorsans student, hoppas det blir fint väder!

I sommar vill jag ha massvis med klänningar i olika färger och former. Ska kika på Asos, nelly och på stylebystars och se om dem har fått in några fina, men det tror jag att dem har! Finns alltid en massa fint, speciellt på Asos.


Idag 1 maj, har varit en helt okej dag. Började jobba tidigt och slutade 15, därefter hämtade jag upp mamsen så åkte vi och handlade lite.
Därefter vilade jag en stund, har varit så fruktansvärt trött idag, ville verkligen inte upp imorse. Men var väl i stort sett illa tvungen, hade inget val. =))

Efter mitt vilande käkade jag lite och sen åkte jag iväg för att sola, blev allt lite brun eller röd borde jag nog kanske säga istället för brun.

Sen var jag hemma en sväng, hann inte vara hemma mer än 10 min innan min tele ringer. Därefter åkte jag iväg och träffade en kompis, var en evighet sen jag träffade henne. Det var riktigt skojj=))

Nu är jag hemma igen, gjort mig iordning lite och ska bege mig mot stan. Vad som händer där, det får vi se! Men kul blir det säkert!

Så nu ska jag kila iväg men ni får ha en fortsatt trevlig fredagskväll!

SLUUUT

Jaa! så lät det alltså 1 maj 2009.
 
Idag 1 maj 2010 är en helt annan dag än för ett år sedan, men ändå så är det i stort sett som om det vore igår och inte för ett år sedan.
Skillnaden är väl att min dag inte riktigt sett ut på det viset. Vaknade runt 12 tiden, och det var sol ute men iskallt. Fick städryck och började städa hela mitt rum(storstäda). Efter det så deckade jag en halvtimma, helt utmattad av städningen (haha). Sedan fick mina parents för sig att dem ville ta en trip till min syster och frågade om jag ville hänga på. Men jag kände att jag ville vara hemma och vila ut den här helgen. Har fortfarande inte fått någon tid till vila sen vi kom hem från Egypten. Så nu hade jag min chans. Innan mina parents åkte hann vi laga lasange, och min mamma gör den godaste lasangen ever.

Så efter allt detta startade jag min nya färska blogg, SheFlorris!! =))  I like it!!

Efter det fick jag finbesök av min bästa kompis Zulle. Jag, syrran och Zulle satt och snacka om alla minnen från Egypten och vart vi var för exakt en vecka sen, buhuuu vill tillbaka!
Det var så varmt och gott. Innan jag åkte dit så tänkte jag det blir nog första och sista gången, Egypten har aldrig dragit mig. Vi ville mer bara bort från Sverige och till värmen och det var i stort  sett det enda ställe som det var varmt och till ett hyffsat pris. Men nu när man har varit där, vill jag bara tillbaka. Det var så underbart, allt var perfekt.

Något som fortfarande är sig likt är att jag fortfarande är på jakt efter snygga klänningar och sommarplagg!! =))
 Och att jag funderar på att börja sola solarium igen.




Oj det syns knappt, men ja ja man ser lite iallfall:P Jag tror inte jag har förändrats särskilt mycket på ett år. Likadan klädstil mer eller mindre, blond, men kanske en aning längre hårlängd men samma frilla. Samma sminkning och lika blek. =))

Kul det hade varit att jämföra sig själv med dessa kort om 5-10 år. Undra om det hade varit stoooor skillnad eller knappt någon skillnad alls?
Fast grejjen är om vi säger 10 år, då är jag 31 på väg in till 32 (damn) iallfall det jag ville säga är att jag nog hoppas att det ändå är en skillnad. För de utseende och klädstil man har i denna ålder passar bra nu men inte när man är exempelvis 32 år.

Eller vad tycker ni?  Vill ni ha en skillnad på er själva om 10 år eller vill ni vara likadana i stort sett om 10 år?
På vilke sätt skulle ni vilja förändras tills dess, och nu gäller inte frågan endast utseendemässigt utan även personlighet, psykiskt och ja totalt. Vad vill ni åstadkomma tills dess? VAr vill ni vara om 10 år?

Nu ska jag kila men hoppas på en massa svar på detta så får ni höra mitt svar vid nästa inlägg.

ha det så gott!!




Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad roligt att titta på sin gamla blogg

2010-05-02 @ 15:55:27
URL: http://juntunens.blogg.se/
Postat av: simone

Hey snygging! Njuter du av måndagen i fulla drag? Haha, I do ;) Spanar på shear genius här :)

2010-05-17 @ 14:16:56
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback