Tusen tankar....

Idag har det varit tusen tankar angående hösten och framöver. Känner en viss stress att tiden går så himla snabbt och att hösten är här vilken stund som helst igen.

Vill gärna påbörja ett nytt kapitel i mitt liv, nya äventyr, träffa nya människor, byta miljö och förändra allt i stort sett.

8 juni 2007 tog jag studenten, alltså 3 år sen. Fatta vad tiden har gått, känns inte ens som 3 år sen.
Efter 3 år känner jag mig relativt sugen att återvända till skolbänken igen, vill vara färdigutbildad m.m när jag är 25 år.
Så det är dax att sätta igång! =))

Men faaaaan vad svårt det är att sätta igång allt, och verkligen ta första steget för att påbörja något nytt.

Men idag tog jag tag i det och skickade ett meil till Daniela angående au pair i USA. Frågade om vi kunde träffas nästa vecka och fixa ansökan så att den blir färdig innan jag drar på semester. Så nu väntar jag på svar!
Det hade varit skönt att få det hela igång innan jag drar på semester. För sen är jag tillbaka den 17 juli och jag vill helst komma iväg som au pair i slutet av sep/ början av oktober.
Och det tar ju sin tid tills man har hittat rätt match och familjen känns okej osv. Det är mycket som ska stämma!

Men vill iallfall komma iväg 3-6 månader och sen därefter får jag se, trivs jag stannar jag kvar.
Så kanske jag har hittat en bra stylist skola som jag tycker om och påbörjar det kapitlet därefter. Det hade varit drömmen!

Hoppas allt löser sig bara och jag till slut kommer iväg! =))



Dagens citat;

Tankens kraft är en av våra största resurser
och rätt använd kan den ge oerhörda resultat!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback