Dubrovnik - Kroatien


Är ni sugna på att åka utomlands, komma bort från regnet och vill känna av att det faktiskt är sommar och inte "höst". Då ska ni till Dubrovnik som ligger i Kroatien, har varit där en 3 gånger. Och varje gång tappar man hakan och bara känner lycka. Det är grymt vackert, och en stad som har ALLT.
Finns mycket gammalt som är bevarat sen många år tillbaka, som är intressant och värt att se. Klarblått vatten och själva staden är byggd på bergen, skitcoolt. Det är lite L.A feeling över det.

Nu från mitten av juli till mitten av aug. hålls en festival, mycket dans, musik, kändisar och massa massa mer. Ni kan läsa mer om det på google.se

Här nedan har ni lite bilder som jag tog, har även spelat in men fick den inte att funka på datorn. Så ska ta och fixa den också så att ni får se.

Första bilden ser ni en liten bit av en bro som leder till staden Dubrovnik, ni ser även det GIGANTISKA fartyget, fanns 2 av dem. ( Ser litet ut på kortet, men belive me den var gigantisk) Det är kryssningbåt, har dock inte testat den. Men kan tänka mig att den är grym.  

Andra bilden har ni mig, som njuter av utsikten. Älskar den staden!!!

Har tänkt på en sak, jag tror fan jag älskar foppatofflor! Kollat igenom mina semesterbilder, och jag har fan foppatofflor överallt haha! Egypten, Kroatien, överallt i balkan och i Sverige!

Fruktstället kommer ni att se lite överallt i balkan och i Kroatien, brukar finnas vid vägkanten. Färsk frukt, riktigt gott och det är huuuur billigt som helst.

På resterande bilder ser ni hur vackert det är i Dubrovnik. Ett tips, åker ni dit så måste ni hyra en bil och bara åka runt. Då kan ni även åka till andra städer i närheten och ni har havet vid sidan om på hela bilturen.

ÅK ÅK ÅK DIIIIT, ni kommer inte att ångra er!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback