Inspiration

Jag har länge funderat på var min egentligen inspiration kommer ifrån. Och det är ifrån äldre kvinnor, inte medelålderskvinnor utan alltså pensionärer. Ni läste rätt pensionärer!

Jag jobbar i kassan på en stormarknads affär, och det kommer mestadels bara pensionärer. Dem får alltid min blick att fastna på deras kläder,skor, smycken osv.

Det är så kul att se, dem har verkligen matchat riktigt snyggt! Kavaj, någon fin skjorta som passar utmärkt, fina kostymbyxor som är lagom långa. Alltså den perfekta längden, någon fin brosch och stora örhängen. Vissa ladies är bara så gulligt klädda och ser så självständiga ut. I like that!

Så när jag brukar se någon pensionär riktigt finklädd efter min egen smak så brukar jag tänka vad jag har i min garderob och snurra en outfit i huvvet medans jag slår in hennes varor i kassan.


 Bild lånad av google.se

Kolla på kvinnan, vilken amazing women håller ni inte med? Inspireras ni inte utav henne?

Det hon har på sig är absolut något jag skulle kunna ha på mig och känna mig riktigt bekväm och lagom finklädd.

På bilden inspireras jag av att ärmlängderna på kavajen är lite kortare så att det blir perfekt att dra ut skjortan på ärmlängderna. Snyggt!
Till detta en skjorta som sticker ut från mängden och knäppt den ända upp men hon ser inte förstoppad ut, utan snarare stilrent ut.!

Bild lånad av google.se

Här har ni en annan pensionär kvinna som är riktigt fräsch och inspirerande. Det är detta jag snackar om när jag skrev längre upp dem matchar riktigt snyggt men det ser inte överdrivet ut.
Som här, svart och vitt har och kommer alltid att funka. Pärlhalsband och stora örhängen. Jag diggar kvinnor och ser upp till kvinnor som dessa, att dem fortfarande har orken att fixa till sig och ta hand om sig själva. Tror det är oerhört viktigt att ha orken till det för att det får oss att må så mycket bättre! Viktigt Viktigt Viktigt!


Så en FET hiss går till alla pensionärer där ute, dem förgyllar min dag på jobbet. Det är rena fashionshowen och jag sitter så klart på front row haha! =))




Vad inspireras ni utav?




Kommentarer
Postat av: FIONA - en ointressant vardag

allt möjligt :D

2010-08-03 @ 12:05:39
URL: http://lovefiona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback