La La La

Nu är vi äntligen hemma efter en lång men händelserik dag. Men tänkte ta och berätta om igår natt först och sen om denna dag/måndag på nästa inlägg.

Igår natt som jag skrev i tidigare inlägg så kände vi oss hungriga efter midnatt så vi tar och kollar på nätet vilka som har öppet så sent.
Dem flesta restauranger stänger 22-23-tiden på en vardag så då trodde vi att det sket sig men då kom vi på att Kitchen 24 som vi hade besökt dagen innan hade öppet 24/7. Det var det enda stället som hade köket öppet vilket är toppen och dem har supergod mat och restaurangen är jättemysig.
Så vi tar och fixar oss snabbt och klackarna på och ringer en taxi.

När vi sitter i taxin på väg till Hollywood så kände jag att det skulle bli en bra kväll så jag säger; 'Elin det känns som att det kommer bli en bra kväll´.
Elin  svarar; ´Ja, jag vet känner också det. Vi får se hur det slutar upp eller var kvällen slutar någonstans, smile´.

Väl inne i restaurangen så beställer vi bak och fram, alltså en efterrätt först och sen varsin drink och sen senare middag.



När vi får drinkarna så kommer även chefen fram och bjuder oss på en varsin shot och säger skål. Bra början på kvällen med tom mage, men den var jävligt god.

Efter att ha ätit upp efterrätten och tagit några drinkar så kände vi för något mer så vi besäller in mat. Fick bli potatismos med grönsaker och kyckling, så gott.
Testa det om ni besöker Kitchen 24!

Chefen kom och satte sig hos oss och vi fick massa tips om LA och San Frans.. och vad som måste SES när man är här.
Vi pratade om allt möjligt och sen fråga han oss vad vi ville utbilda oss till och då berättade jag att jag ville bli fashionstylist.
Och då visar det sig att en tjej som jobbade där var stylist och har jobbat med Kim Kardishian. Så han ropar på henne och ber henne komma och berätta om yrket och vad man ska tänka på och hur man ska gå tillvägar.
Det var så himla kuuul att bara sitta och lyssna på henne, fick en massa bra tips. Det var precis vad jag behövde, fick några riktigt bra tips. Så nu har jag en plan hur jag ska gå tillvägar och hon berättade att jag inte behöver gå i någon skola för att bli fashionstylist utan jag fick andra riktigt bra tips som jag ska använda.

Jag har kännt att jag sitter fast, har inte vetat hur jag ska gå tillvägar. Så tänkte ta skolan i Downtown i höst men ville verkligen inte visste att jag inte behövde den men andra sidan visste jag inte hur jag skulle gå tillvägar utan skolan.
Men nu vet jag precis, känns himla bra och nu har man fått ännu en push så nu vill jag bara kämpa och kämpa för att komma dit jag vill.

Det är kul när folk omkring säger till mig; ´Jag vet att du kommer att fixa det, tror verkligen att du kommer att lyckas på ett eller annat sätt`.

Och det sa även han chefen, han bara; Jag tror verkligen att du kommer lyckas med det.

Det är himla skönt att höra sånt, det får mig att bara vilja kämpa ännu mer och får mig att känna; Jag kommer fan lyckas och bli det en dag oavsett hur svårt det är så är inget omöjligt. 

Hårt arbete det är de enda som krävs!



Klockan var 4 på morgonen och jag och Elin var dem sista kunderna, vi satt och pratade med chefen medans personalen städade iordning och gjorde all pappersarbete.
Han var riktigt schysst och gav oss massa bra tips på ställen som vi måste besöka, det var riktigt kul att vi lärde känna honom och även höra stylisten berätta lite om yrket.

Kvällen slutade med att chefen bad en av personalen köra hem oss vilket kändes mycket bättre än att behöva ta taxi så sent. Gillar inte ta taxi överhuvudtaget men är man flera så är det ändå helt okej, men skulle absolut inte kunna tänka mig ta en taxi själv.

Min magkänsla hade rätt även den här gången, det blev en riktigt bra kväll. 

Är ni i LA så är det ett MÅSTE att besöka Kitchen24. Det är bra och skön personal, supergod mat, bra läge och ett fräscht, mysigt och grymt ställe.






Nu ska jag nanna!

Natti Natti!




                        




Kommentarer
Postat av: SOFIA

Go eftermiddag vännen. Haft en fin dag? Måste säga att du har en väldigt mysig blogg.



Passa på att delta i Tävlingen där du kan vinna en märkes Triwa klocka värd 995:-

Länk --> http://sofiahanden.blogg.se/2011/february/tavling-triwa-klocka.html#comment

KRAM

2011-03-02 @ 17:46:53
URL: http://sofiahanden.blogg.se/
Postat av: Joel Lindblad

Heej!

Om du är en lycklig ägare till Iphone 3 eller 4 eller om någon i din familj har en har du chansen att vinna ett valfritt skal i min blogg värde 500 kr

Vad säger du om det ;)?

MVH Joel Lindblad

2011-03-02 @ 18:04:08
URL: http://scenbloggen.com/joellindblad
Postat av: Syster Din

hehehe nej du var inte alls alkohol påverkad när du skrev denna text :P

2011-03-02 @ 18:28:24
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Hej :) jag har en dagens bloggtävling! Du får supergärna vara med, det är bara klicka på länke här under och anmäla dig :)

http://vadfanskajagheta.se/2011/march/onsdag-dagens-blogg.html#comment

2011-03-02 @ 18:54:18
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: sannalitens.blogg.se

Svar: Hehe okej :) Vad ska du göra till helgen då? :)



Kramar, Sannalitens.blogg.se

2011-03-02 @ 21:48:58
URL: http://sannalitens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback