Fortsättning följer....

Dagen tog inte slut efter all action som hände över gatan. Utan vi tog bussen in till Robertson som det var planerat och så gick vi och sola. Den gatan som går ner hela vägen till solariet är så himla mysig. Massa småbutiker med allt möjligt i, massa spa/nagelvård salonger, frisörsalonger, bilfirma och massa massa mer.

Efter att vi hade solat så stannade vi till vid en tårtbutik, vi fönstershoppa först. Men sen så gick vi in för att kolla vad som fanns och vad det kostade.
Så himla mysig butik och vilka underbara människor som jobbade och ägde stället.

Vi gick in och kikade lite på dem olika tårtorna, omg vad dem är duktiga. Har aldrig sett något liknande, hur lär man sig göra något sånt, wow!

Chefen frågar oss om vi ville smaka på dem olika sorterna, jag tänkte omg jag har kommit i himmelriket. Jag älskar tårtor, kakor och allt som är sött.

Medans han hämtar tårta så säger Elin `vi kommer så få betala för detta, hoppas det inte är dyrt´. Jag bara ´nej da det var han som frågade och det är bara prov så det är gratis´. Och ingen plånbok hade jag med mig så jag försökte spela lugn och hoppades på att jag hade rätt.

När han kommer tillbaka har han med sig 4 stora bitar var till oss, jag bara omg. Jag ser två stolar så jag tänkte det är nog bäst att jag sätter mig ner om jag ska få ner 4 bitar, i loooove cakes.

Medans vi äter berättar han olika historier om L.A och vi pratar om julkänsla i LA jämfört med julkänslan i Sverige. Han bara här får man ingen julkänsla, det är varmt ute och det är inte så mycket juldekorationer. Han berätta att han hade sett en bild på Sverige (Liseberg) under juletiden och att han hade blivit helt fascinerad över hur fint det var och trodde att det var så i hela Sverige. Men vi sa inget om att det var på Liseberg utan han får tro att det är så över hela Sverige. =))

Men jag förstår han för att jag är faktiskt väldigt besviken på deras juldekorationer trodde att dem skulle överdriva en aning med sånt. Det är intill vissa hus som man ser överdriven juldekoration när man åker förbi fint område men inte ute på gatorna och på köpcentrum. Det har vart lite ljus, julgranar och rosetter men thats it, det är mer i Sverige. Men sen tror jag att i NYC är det galet med sånt här, det får bli en tur dit nästa år under juletiden.
Men något dem är sjukt duktiga på det är att klä granar, dem är helt otroliga att se på.

Efter att ha ätit upp alla fyra bitar fick vi gå in i köket och kolla hur det hela gick till och hur dem bakade dessa tårtor. Dem har sysslat med detta i över 20 år, det är ett gift par som har tårtbutiken/firman.
Dem var så himla gulliga och snälla, när man var där inne så kändes det som att vara i tomtens verkstad.
Vi ville inte gå därifrån utan bara fortsätta kolla och ta kort, det var så grymt. Att man kan göra något sånt, amazing.

Människorna här är så himla öppna, vi skulle bara gå in och kolla. Men istället slutade det med att vi fick äta tårta och kolla på hur det gick till i köket. Och dessutom blev vi vänner med dem och dem ville att vi skulle komma och besöka dem igen medans vi är kvar i här i L.A

`Come over and say Hi sometimes`

Kolla in tårtan!



Allt är gjort för hand.




I love America!





                                       





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback