North Shore

Idag vaknade vi tidigt riktigt tidigt, vi gick upp och käkade frukost och därefter gick vi till buss stationen. Klockan var nog runt 9 på morgonen och där stod vi och väntade på bussen som skulle ta oss till North Shore. Det tog oss 2 hela timmar tills vi kom fram i North Shore. När vi väl var framme så fortsatte vi åka förbi alla stränder för att se om det fanns någon finare men till slut åkte vi lite väl långt så vi hoppade av bussen och hamnade istället på en Resort.

Vi passade på att låna toaletten och samtidigt fråga om vilken strand som var finast i North Shore och var alla surfare höll hus.

Vilket var Sunset beach, så han kör oss ner till busshållplatsen med deras golfbil, fan vad vi skrattade.
Grejjen var att det var inte ens långt till busshållsplatsen och VI visste vart vi skulle vänta på bussen. Men skjuts skadar aldrig och inte med en golfbil, det var skitskojj.

Vi hoppar av 2 min från Sunset beach för att äta, allt började lungt och maten var god. Tills jag får syn på en lös hund som springer runt och till alla som sitter och käkar. 
Jag och Zulle har världens fobi för hundar så vi rusar in och blir kvar där ett tag tills vi listar ut vem ägaren är. Och det är en dryg tjej, Zulle säger till henne att koppla hunden, och hon svara; `What that for, we are outside` 

Det är det värsta jag vet, när man släpper ut sin hund lös och ska tro att alla tycker om hundar och inte är rädda för hundar. Eller när ägaren säger: `Men han är inte farlig`

Hon tog tag i sin hund och släppte in han i bilen med öppet fönster, så hunden hoppade ut hela tiden. Så jag och Zulle sprang in och ut och till sluuuuut hämtade hon sitt koppel och kopplade fast hunden, great efter hundra år när maten var kall.

När vi väl sitter och käkar och tror att allt är lungt kommer en anna vit hund springandes lös mellan borden och jag och Zulle kutar in igen haha fy.

Vi tar vårt pick och pack och sticker iväg till stranden ingen ideé och sitta och käka där. Väl framme vid stranden ser vi massvis med lösa hundar omg wrong place for us.
Så vi fortsätter till nästa strand och där var det någorlunda okej, fanns en hund som var lös.

Så där spenderade vi resten av dagen, solade och badade och kollade in alla surfare. OMG fattar inte att dem kan surfa på dem vågorna, shit vilka stora vågor det var har aldrig sett något liknande.

Jag och Elin badade bara i början för att det var så stora vågor och ström i vattnet. Jag var på väg ut och då kom en stor våg bakom mig som jag inte såg. Jag flög med den fram till land, shit vilken kraft den hade. Men det var lite kul jag fick gratis skjuts fram till land slapp gå hela biten haha.

Här får ni se lite bilder så ni hänger med vad jag snackar om. =))


















Ser det inte helt underbart ut?

Jag vill inte hem till kylaaaan!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback