Livet fortsätter oavsett vad!

Hade fått in två svar från läsare angående deras tankar kring livet och livets gång. Här är dem!

slasken om Questions!:

Det är bara att köra och inte fundera för mycket kring det. Du vet väl att de olyckliga människorna här i världen tänker alldeles för mycket. :)

Anonym om Questions!:

Livets mening är att leva det väl, ha respekt och tolerans för medmänniskor så få man själv ett underbar framgång i livet.

Man ska följa sin dröm, mål och det man tror på =)

XoXo CosmoChick


Tycker om dem svaren jag fick av dessa läsare, det är vettiga svar! Det är precis så man ska leva, man ska inte tänka för mycket och analysera allt i minsta detalj. Man ska inte lägga ner tankar och energi och undra vad andra tycker och tänker om en. Who cares lixom, lever man för folk eller sig själv? Ställ den frågan till dig själv när du sitter och tänker på något så dumt!
Dem som tänker för mycket är dem olyckliga människorna här i världen, ja jag håller absolut med om det där. Det kan nog stämma en hel del där, varför tänka på en massa trams när det är bara att köra på och leva livet fullt ut som om det vore sista dan. Vad har du att förlora i det?

Att ha respekt för andra och sig själv är något som är otroligt viktigt för mig!! Känner att jag inte ens behöver gå in djupare på det. För att har man inte respekt för sig själv framförallt så har man en lång bit att gå, då kan man inte ens ge det till andra.


Mina tankar kring livet är väldigt enkla;

* Lev fullt ut
* Respekt
* Gör allt jag känner för oavsett om det passar andra eller inte.
* Vill jag göra en sak så gör jag det oavsett om det är "omöjligt" så fixar jag det på något sätt.
* Ser inga svårigheter här i livet, man kan allt bara man vill och har viljan med sig.
* Vad finns alla möjligheter till, jo för att ta dem!
* Chansa här i livet, har man något att förlora på det?
* Ha ärliga vänner, visar det sig att det är tvärtom. Bryt kontakten så slipper du lägga ner negativ energi på det.
* Ta inget för givet!
* Känna tacksamhet!
* Älska din vardag och din omgivning, då känner du lycka!
* Sträva efter mål och drömmar är viktigt!
* Resa sig alltid med huvudet högt är viktigt efter någon dålig händelse!
* Lägg inte ner engeri på negativa tankar!
* Börja dagen med en tanke som "jag ska lyckas" eller " Idag kommer det att bli en bra dag" är en bra start på dagen!
* Skriv ner alla mål du har för 1-2 år framåt är en bra ideé det får en fokuserad!
* Ta ingen skit och ge ingen skit. Vad får du ut av det om du gör de?
* Kom på vad som är viktigast för dig och vilka som betyder mest, spendera mest tid och tankar till det!
* Förstora inte upp saker och ting, allt går att lösa på något sätt!
* Vill du göra en sak, gör det!
* One Chance One Life!!

Så det var en liten del hur jag tänker kring mitt liv. Går man efter det så garanterar jag ett lyckligt liv med ett härligt bagage med sig!





Det "seriösa" inlägget avslutas med en bild som är mindre seriös haha! Varseeegooodaaa gott folk!


Kommentarer
Postat av: slaskentask

det gillas :)

2010-09-08 @ 00:48:07
URL: http://cellardooor.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback