12 december

Jag har drömt och dagdrömt om denna dag i en all evighet tror jag, det har kännt som det iallafall.


Och nu var denna dag här, känns konstigt och sjukt overkligt. Har inga förhoppningar på något varken hotellet, L.A, skolan eller något annat. Tar allt som det kommer alltså en dag i sänder det brukar bli som bäst då, förhoppningsvis.


Jag velade fram och tillbaka om jag skulle ta med mig två väskor eller bara en. I slutändan så blev det bara en väska, sjukt att jag fick plats med allt. Trodde att jag skulle få pejja för övervikt men det gick bra. Max vikten var 23 kg och jag hade 28 kg men dem sa inget, like that!


Flygturen gick bra men seeeegt fy när jag såg på displayen att det var 10 h kvar till L.A så tänkte jag hur fan ska jag palla med det. Men hade jag något annat val haha nej så det var bara att bita ihop och decka.


Väl framme i L.A så var vi sjukt nervösa inför kontrollen om vi skulle få åka in på förhör eller om vi ens skulle få komma in i USA. Men det gick grymt smidigt.


Gick fram till disken och han började ställa olika frågor som:


- Vad ska du göra här?


- Hur länge ska du vara i USA


- Om jag var ensam eller med någon.


- Hur mycket pengar jag hade med mig.


- Om jag hade någon biljett tillbaka


- Vad jag jobbade med i Sverige


- Om det var första gången i USA



Ja, så löd hälften av frågorna och jag var så jävla nervös men det gick bra och vi kom IN i USA, halleluljaaaa!!


Efter att ha stått och kollat igenom alla väskor så hittade vi till slut våra resväskor. Var så rädd att någon skulle ta fel och få med sig min istället. Så himla dumt att jag köpte en svart väska, ska fasen satsa på en limegrön nästa gång. That´s for sure!


Och nu väntade en sista sista sistaaaa utcheckning och sen var vi uteee i L.A:s gator. På väg mot utgången möttes vi av sjukt mkt folk det var som att gå på röda mattan haha. Det var folk som var där och väntade på att få träffa sina nära och kära. Så folk tog kort från alla hörn och ja omg det var galet.


Tills slut kom vi ut och shiiiit vilken skön känsla det var! Luften var hur varm som helst och allt var så himla stooort åååh allt var perfekt. Kommer minnas den kvällen för evigt.


Vi såg två poliser som inte hade så mycket för sig så vi frågade dem hur vi skulle få tag på en taxi, så dem hjälpte oss att fixa en. Människorna i Usa är så himla hjälpsamma och öppna, i like that!


Väl på taxin så satt vi nästan helt tysta hela vägen och bara kollade ut och njöt av allt. Dem enda orden som kom ut var: - `kan ni fatta vart vi är eller omg`haha.



                 
                  På väg till hotellet, så fräsch ser man ut efter 15 h flygresa - NOT haha


Väl framme på hotellet fick vi våra nycklar och hårfön så var det sen bara att ta hissen upp till hotellrummet. Rummet var överraskande stort och sängarna är enorma. Vi har vårt egna lilla ´kök`, micro och kylskåp. Men det duger fint vi är oftast bara ´hemma´ på morgonen och sen kommer vi hem till kvällen igen och då är vi helt slut och deckar med kläderna och sminket på haha that´s not okej.


Första dygnet var väldigt jobbigt, vi somna så fort vi kom till hotellrummet och klockan var inte mer än 8-9 på kvällen. Vi var grymt trötta så vi decka direkt och vaknade 3 på natten och hur pigga som helst. Så vi gick ner till receptionen och köpte snacks, choklad och dricka och lärde känna receptionisten som jobbade natt.

Vi var så hungriga så vi frågade han om det fanns något som var öppet. Och då svarar han det enda som är öppet är 7 eleven men ta min bil dit det är bara några kvarter bort. Första kvällen/dagen och aldrig träffat oss innan men ändå ville han låna ut sin bil till oss, ja, Welcome to America säger jag bara. Det händer bara här!


Men vi tog den aldrig vi kunde inte med och riskera något första kvällen. Så vi åt oss mätta med lite snacks och choklad och gick upp och la oss igen.


En dag att minnas!

                      

                       Vår utsikt från hotellrummet.

                      

                       Gatan vi bor på, man ser Hollywood skylten =))



                      

                       Gatan framför hotellet.





 
                                                      Natti Natti

                                               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback