Vidare mot plan B

Plan A är krossat, minns ni att jag berättade att min kompis kollega hade hus i L.A som vi kanske skulle få hyra rum hos. Ja, tyvärr så gick inte det så nu måste vi vidare mot plan B och det är att åka med EF eller försöka hitta eget boende.

Ringde upp EF idag så jag kunde få all den information jag behöver, allt verkar skitbra verkligen. Men fasen det är så jävla dyrt bara och dessutom så låg själva skolan en bra bit från centrala L.A. Alltså hollywood, venice, Santa Monica och allt detta, och det är här vi kommer spendera mesta dels av tiden om vi åker. Så det känns så dumt att åka med Ef för att vi kommer att få penddla en hel del och är vi ute på kvällarna så kommer vi i slutändan att få checka in på hotell eller vandrahem i närheten för att slippa åka fram och tillbaka mitt på natten.  Men sen i slutändan så VILL jag dit SOM FAAAAN!

Så nu vänder jag mig till er, vet ni någon BRA sida där man kan kolla på lägenheter i centrala L.A eller känner ni någon som hyr ut rum. Behövs absolut inget stort kan vara ett pyttelitet bara vi har plats att sova och att det är ett säkert område resten kvittar. =)

Vi kommer att fixa detta och komma iväg, hur det än blir så kommer det att lösa sig. That´s for sure!

Någon mer som har planer för att åka dit nu i höst eller slutet av året?


I slutändan blir det så att vi åker med Ef så ska vi dela upp våra 12 veckor så att vi får ut det bästa möjliga. Så att vi kör 5-6 veckor i L.A och 5-6 veckor i New York.

En sak som är säker och det är att nyår ska firas utomlands och inte här i byn!!!!

Vad har ni för planer för det kommande året eller nu till hösten? Berätta gärna!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback